Роль спорту у...

Роль спорту у вихованні дітей

СПОРТ – ЗДОРОВ’Я

Значна роль у залученні дітей до систематичних занять фізичними вправами відводиться сім’ї. За образним висловом А.С.Макаренка батьки «повинні обладнати для дітей спортивний шлях. Фізична культура має міцно входити у повсякденний побут сім’ї, і так, щоб батьки і діти не тільки виконували ранкову гімнастику, а й знаходили час для пішохідних походів та лижних прогулянок, спільних ігор.»

В спортивному куточку вдома повинні бути мілкі фізкультурні приладдя: м’ячі різних розмірів, обручі, палки різної довжини, скакалки.

Можна самим зшити та набити мішечки. Маленькі 6-9 см, маса 150 г. метають в горизонтальну та вертикальну цілі. Великі 12-16 см, вага 400 г. користуються для розвитку вірної осанки, носячи їх на голові.

Цікавий кольоровий шнурочок-коса ,довжиною 60-70 см. Він плететься із трьох шнурів різного кольору, кінці обшиваються, на одному з них пришивають ґудзик, а на іншому – петелька. З таким шнуром виконують вправи як з гімнастичними палицями зробивши круг, можна використовувати для стрибків, пролізання.  В грі такий шнур служить як будиночок. Складно в домашніх умовах мати драбинку, але це дуже необхідно. Підвісити можна кільця, корзинки, які будуть як мішень. А ще краще мати для дитини комплекси, розроблені за спеціальними конструкціями. Розміщувати ці куточки треба якомога ближче до світла, кватирок, звідки б йшов потік свіжого повітря. Для більш старших дітей встановлюють снаряди, на яких виконують різні вправи строго під наглядом дорослих. У дитини не повинні скластися негативні емоції від черезмірних навантажень, або ж дуже малих.

СПОРТ – ПОМІЧНИК

У системі фізичного виховання обов’язковим є проведення загартовуючи процедур, спрямованих на підвищення опору організму дитини до негативних факторів зовнішнього середовища. До комплексу загартовуючих процедур входять: загартування  повітрям, обтирання водою, обливання ніг, обливання під душем, купання, загартування під сонцем.

До найбільш поширених та раціональних заходів загартування організму дитини належить додержання відповідного температурного режиму в приміщеннях, де перебувають діти, та їх систематичне провітрювання. В зимовий період температура в приміщеннях має бути не вища, ніж +19-21 оС.

У будь-який період року малюки повинні перебувати на свіжому повітрі  — взимку не менше як 2.5-3 год., влітку  — майже весь час.

Поєднання рухів з впливом повітря – ефективний засіб загартування організму дітей. Тому велике значення має проведення фізичних вправ ранкової гімнастики, рухливих ігор та вправ спортивного характеру на свіжому повітрі.

Водні процедури з дошкільнятами проводяться у такій послідовності: умивання обличчя, миття рук, верхньої частини грудей у поєднанні з миттям ніг, полосканням рота відварами трав чи підсоленою водою – 2 столових ложки солі на 3 літри води – промивання носа відварами трав. Воду охолоджують поступово через кожні три дні на 1 оС, і доводять до температури +14 оС.

Обирання тіла слід починати сухою рукавичкою, а через тиждень після адаптації шкіри до масажу, можна користуватися вологою рукавичкою починають обтирання з передньої частини рук – від пальців до кистей; шиї – від підборіддя до грудей, грудей – у перший тиждень живота, спини – за рухом стрілки годинника – другий тиждень. Закінчується процедура розтирання тіла м’яким рушником до незначного почервоніння шкіри. Ця процедура триває 1.5-2 хв. При загартуванні слід обов’язково здійснювати диференційований підхід до дітей, враховуючи стан здоров’я та  шкідливість адаптації до загартовуючих процедур.

СПОРТ – ГРА

Одна з головних проблем сьогодні – створити умови для своєчасного повноцінного фізичного, психічного та духовного розвитку дитини.

Зміст програми з фізичної культури передбачає розв’язання оздоровчих та виховних завдань, а саме:

  • зміцнювати здоров’я дітей, здійснювати їхній всебічний фізичний розвиток, загартовувати їх, удосконалювати функції організму, підвищувати фізичну та розумову працездатність дошкільнят;
  • сприяти формуванню правильної постаті та проводити профілактику плоскостопості;
  • розвивати рухові якості: швидкість, спритність, силу, гнучкість та загальну витривалість;
  • виховувати позитивні моральні та вольові риси характеру дитини, виховувати інтерес до активної рухової діяльності та формувати потреби в систематичних заняттях фізичними вправами.

На виконання цих завдань має бути спрямована вся організація життя дітей у дошкільному закладі і вдома. Одним із видів фізкультурно-оздоровчої роботи є ранкова та гігієнічна гімнастика. Необхідно привчати дітей активно виконувати різні види ходьби, бігу, стрибків, вправ для рук, ніг, тулуба.

Важливе завдання дошкільного закладу та сім’ї – створювати умови, які спонукатимуть дітей до рухової активності, сприяють розвиткові природних видів рухів. Учити дітей ходити в одному напрямку рівномірними кроками, зберігаючи рівновагу, виробляти вміння орієнтуватися в просторі, привчати самостійно лазити по драбинці і злазити з неї. Учити відштовхувати м’яч під час вправ. Сприяти прояву дітьми рухової активності у різних видах самостійної діяльності. В усіх формах роботи фізичного виховання розвивати в дітей уміння бути організованими, підтримувати дружні взаємини, бути ініціативними у підготовці місця для занять.